torsdag 30 augusti 2012

Rakat bröst, löp & simma på tid


C-M:

Idag rök pälsen på bröstet. Jag blev trött på att den släpade och hängde i vattnet ;) - och nu vinner jag säkert MASSOR av sekunder! Lina undrade om jag skulle fortsätta trenden med att spara tid i vattnet. Självklart, nästa projekt ser du till höger Lina! I enlighet med min nya strategi (1 h träning/dag) så sprang jag först 2 varv runt Mjölkuddsberget och sedan drog jag till Pontusbadet för att nöta av lite längder.

Föruom den nya bröstfrisyren sä hade mina nya badbrallor kommit med posten från Wiggle. Underbart.
Om man simmar mycket så tänjs badkläderna ut. Finns ingen bättre känlsa i vattnet än att trycka ifrån bassängkanten och känna att badkläderna sitter snor-tight. Inget fladder, inget som skapar motstånd i vattnet. Bara jag och vattnet.



Här är jag. The creature from the Black Lagoon! Jag körde ett referenspass, alltså som ett slags diagnostiskt prov där jag simmar 1500 m så snabbt jag kan. Idag slutade jag på 28:29. Tidigare på säsongen så har jag gjort det på 27:14, men då körde jag med pull-buoy (dolme) så värdena är inte helt jämförbara. De första 25 längderna är rätt hårda, men sen kommer man in i det. (längsta jag simmat i bassäng är 150 längder).

Jag kan rekommendera alla som är intresserade av att förbättra sin simning att ha en referensdistans. Kör den ngn gång i månaden och se hur du ligger till. Även om det bara är några sekunders förbättring är det en skön känsla att känna att det går att trycka lite till. Lycka till!

Imorgon ska det bli regn. Då blir det sim o lite löp antar jag. Igen. Då börjar vi om och jagar den där timman. Hörs då!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar