måndag 6 februari 2012

Nytt PB i bassäng... 150 längder.

C-M:
- Vilken grym dag! Först satt jag och jobbade som ett djur med att gå igenom texter hela dagen. Sen hem och hämta simväskan.

Jag var lite trött efter dagen och tänkte att "jag kammar väl mina 60 och drar..." men det blev annorlunda!

Helt tjockt med folk i bassängen idag. Och idag var det verkligen olika tempon. Var tvungen att "tvärnita" flera gånger i vattnet... ja ja. Klockan 20:30 började sim-ledet att tunnas ut. Då hade jag hunnit göra mina första 60.

Jag tittade upp ur vattnet och sa till Lina: "Du, jag gör ett ryck på 40 och sen drar jag". Jag dök i och drog iväg.

När jag kommit till 30 så känndes det som att jag bara klöv vattnet som en skalpell. Det gick LÄTT, så LÄTT. Jag bestämde mig för att pressa på till 80 längder (tot 140) och ångade på.

För ibland så kan man ju bestämma sig för att göra ett visst antal och efter ett tag och sen måste man revidera, oftast nedåt...

Vid det här laget så var det bara Lina och jag kvar.

Jag pressade mina 80 och tittade på klockan. Det fanns några minuter kvar så jag drog 10 till.

Det blev: 20 + 20 + 20 + 90 = 150 längder

3750 meter. Det känns bra i kroppen!


Stilla vatten. Sist ut.
Hej då badet, vi ses imorgon.


5 kommentarer:

  1. Riktigt grym simning ikväll! BRA kört!!

    SvaraRadera
  2. Oj, bra jobbat!
    Lite nyfiken, har du simmat tillsammans med din vovve? Simmar hundarna snabbare än oss människor=)? Mina brukar ju simma på sommaren, men jag brukar inte simma med dem då. Men tänkte göra det till våren/sommaren med våtdräkt....går simteknikkurs nu för att bli snabbare, hahaha. Hur gör du? Tänk om man kunnat ha ett sim inomhus där man kan simma med vovvarna samtidigt=)
    Ha det toppen!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. På sommaren så brukar jag simma med vovven. Han gillar at svalka sig de delar av året vi inte har 1 meter is på sjön... ;)

      Radera
  3. Gäller att passa på när man känner att man har flytet. Känns som ditt pannben är riktigt tjockt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ju mer jag tränar desto tjockare blir pannbenet... :) Men visst gäller det att passa på när man har flytet. Ibland når man inte fram till det utstakade målet på träning. Det blir inte dom 2 milen man tänkt sig på löpbandet, det går tyngre än vanligt på cykeln, men ibland måste det ju vara omvänt!

      Radera