söndag 3 augusti 2014

16 mil cykel med CK Sävast-ligan

 Idag cyklade Stef och jag 16 mil med en gäng från CK Sävast!
 
 
Stef och jag möttes vid ICA Kallkällan kl 08:00.
Stef trodde jag var sen för att jag hade festat med mina serbiska vänner Goran och Mischa.
Men så var det inte. Jag gick och lade mig i tid.
(detta är en annan kväll :)
 
Stef och jag trampade iväg från Luleå och var i god tid vid Retro Café i Boden. Det var medvind hela vägen och vi snittade 34 km/h utan att flåsa.
 
 Sen var det dags att dra iväg. Bra organiserat av CK Sävast!

Min strategi mot insekter:
- Se ut som en jätteinsekt!
 
 Kul att ha cykel-häng. Har aldrig haft det.
Cyklingen gick bra. Hårdingarna var snälla nog att låta oss vara med utan att behöva dra (visste inte hur hårt jag kunde köra och ville inte "brinna upp" innan jag kom hem. Se videon!)
 
 Kisspaus efter Selet!

 
 
 Andreas Norberg drev på. Ett råskinn som käkar 10-12 mil/dag så fort vädret tillåter. (Solig sommar: sjukt många mil...)

Har haft en grym dag. Tack CK Sävast-ligan och Stef - utan er hade jag aldrig fått sån kvalitet på träningen. Tack för att jag fick snålåka på er! Vi gör om det och jag lovar att dra också nästa gång!

Hörs! /c-m.
 
 

2 kommentarer: