lördag 1 februari 2014

19 dagar 1 vilodag

 Hej! Nu har det snart gått en vecka till.


 
Stéphane och jag tränar vidare.
 
Igår när jag simmade så kände jag mig trött, som att jag inte var "hungrig" på att simma.
 
Stef och jag stod och spekulerade i varför det kunde vara så.
 
Var det lägre vikt som gjorde mig känslig?
Ökning i träningstimmar?
 
 
Sen åkte jag hem och tittade i min träningskalender.

Under de senaste 19 dagarna (sen jag började skriva i den) har jag haft 1 vilodag.

Så imorgon, lördag, så ska jag inte träna alls.

Bara gå några km i skogen med Bruno om vädret är fint.


Det fortsätter att gå bra med kosten.

Färsk papaya, mkt melon.
Bladspenat, kolhydrater: glutenfri pasta, ris och det man får m bönor!
 
Stef o jag körde ett 55 min löppass i 13,5 km/h.
 
 Det var ok, men jag var trött efter 75 min spinning och 10 min nedlöp dagen innan.
 
 Eftersom jag jobbar i helgen så passade jag på att ha en mellandag och komma ikapp lite.

 
Var och klippte mig hos Sebastian på Sax & Maskin (kolla Sebastians mans blogg) och sen åkte jag till Luleås stadsbibliotek för att studera.

Börjar verkligen hitta tillbaka till penna och papper.

Det är bra när man snabbt ska förstå något!



Laktosfri latte med sockerfri kokosboll.

Min veckas "crazy utflykt" i fikalandet ;)

***

Annars tycker jag att livet funkar bra. Det är en stor utmaning, men med tanke på hur bra jag mår av träningen och bra mat så är det värt varenda sekund.

Jag tycker att jag är mer skärpt med det jag håller på med.

Sen läser jag lite böcker varje kväll innan jag går och lägger mig.

Just nu läser jag en brittisk filosof som hetter Alan Watts.

Alan Watts är berättarrösten in den här filmen  som jag delat tidigare.



Jag tycker bara att Alan Watts har tänkt till.
Nu läser jag en av hans böcker som heter The Way of Zen.

Den är en ganska svår redogörelse över ett par tusen års historia i Indien, Kina och Japan. Bra!


Bruno har det också bra.
Han har fått ny vinterjacka så han slipper frysa.
 
Kalla dagar i Luleå!


Nu ska jag vila mig stark!
 
Hörs igen snart hoppas jag!
 
/c-m.

 Tyckte du om det här inlägget?
Klicka gärna gilla så kanske fler läser det.

1 kommentar: