torsdag 27 februari 2014

18 km på 1 h 20 min

Hej på er!
 Det har varit en lång dag, men roligt.
 
Trots att jag varit förkyld och haft vila i 5 dagar så körde jag mitt inkrementella pass idag: 13,5 km/h i 1 h 20 min.
 
Det blev 17,93 km totalt.
 
Gick bra! Har en ny taktik som funkar:
Så fort jag känner minsta trötthet så fokuserar jag på teknik.
 
 
Idag har jag flängt runt lite, men med lite planering har jag ändå fått in kost i tid och träning. Har skrivit lite tidigare om tips på hur man kan kan planera och få till sitt jobb/träningsliv.

07:30







 

 Uppstigning, frukost, 2 ägg, youghurt, färskpressad juice, kaffe, boveteflingor.




08:30









 
Ex-jobbNeava, utveckling av app med min kompis Emil.















Vår projektblogg.
12:15







 








Lunch hemma Köttfärssås, mkt bönor, riven morot, gröna ärtor, glutenfri majs-couscous.












Går med hunden
13:00 Föreläsning på LTU.

14:45







 

Hemma igen, för första seriösa gången testade jag att gå och lägga mig och aktivt vila.
Slumrade ca 15 min, vilade ytterligare 10 min.



16:00










Dyker upp ombytt på Inpuls. Stef kommer sent och jag kör igång själv.
Springer 17,93 km på 1 timma och 20 minuter.


17:56 Ombytt och klar på Restaurang CG. Äter protein.


22:45










Förbereder morgondagens frukost. Dricker vatten och en shake på casein och lättmjölk. Bloggar. Somnar.




Vilka är dina bästa knep för att lyckas med kost/vila och träning?

 
 Puss och kram. /c-m.
 
***
PS. Du missade väl inte recept på glutenfria egna tortillas och tacos?



7 kommentarer:

  1. Farligt snabb!! Grym du är! Vilket tempo! Heja heja :))

    SvaraRadera
  2. @Lina: Tack, det känns lite overkligt... :)

    SvaraRadera
  3. Grymt jobbat. Som vanligt! Du är ju snabb som blixten :)

    Spännande med exjobbet, har ni börjat nyligen? Låter som ett roligt projekt iallafall, även om jag o programmering är ovänner ;)

    Angående kost och träning. Som sagt, planering och prioritering. Sedan måste man självklart lyssna på kroppen också. Ibland får man lov att hoppa över ett planerat träningspass för att kroppen säger ifrån.

    Hoppas du har en härlig helg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emma! Det är lite pirrigt att kliva upp på bandet o mata igång, men väldigt nyttigt.

      Ja, allt blir bättre med planering. Utan vila ingen träning, utan bra mat inga magrutor! ;)

      Radera
  4. Tackar för en bra blogg!!

    Kan du inte lägga upp en bild som visar lite hur du antecknar i din träningsdagbok?

    //Muminski

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Muminski! Taxk för berömmet. Klart jag kan dela lite anteckningar ur min träningsdagbok. Det kommer!

      Radera
  5. Du får gärna komma till mig och laga mat, haha!
    Ha en bra dag :)

    SvaraRadera