tisdag 3 december 2013

Vilodag & Storkok

Efter en veckas träning i följd så tar jag vilodag idag.

Passar på att laga 10 liter köttfärssås och lite annat.


Det finns inget bättre än att ha ordentliga och färdiga matlådor.
Äta är ett halvtidsjobb, i alla fall för mig som dessutom måste hålla mig undan gluten.

Kycklingen ska jag grilla och styckfrysa imorgon.

Och så blir det bönfest! Bönor är perfekta att koka själv och frysa, sen bryter man bara av en bit av de frusna bönorna och släpper i matlådan kvällen innan. Nästa dag är det bara att mikra och äta!

Stora vita bönor och black-eye bönor är mina favoriter. Bra med fibrer (12,5 g/100 g) och dessutom vegetabiliskt protein! (8,8 g / 100 g)

Blir du gasig av bönor? Välj black eye, de innehåller minst gasbildande ämnen. Vänj in magen över några månader så kommer du snart vara en perfekt bönätare!

Bönor kan med fördel även användas i SHAKES.
Det smakar ju liksom inget, bara bra fibrer och protein.
Kör i mixern och KLART!

(här kommer videon igen om du missat)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar