måndag 28 januari 2013

Dagens dubbel!

Idag gjorde jag 2 pass. Först löp + styrke på morgonen före jobbet och sen 2 km sim efter jobbet. Jag har funderat mycket på vad det är som gör att motivationen kan vara så upp ned. För min del har jag kommit fram till att det handlar om planering. Jag har flera olika jobb, barn, studier och träningen.

Förra veckan ägnade jag mycket tid åt att skriva in nästan ALLT i kalendern. Jag började även skriva in kommande träningar och vilken typ av träning. De gör en jätteskillnad. Istället för att livet känns som en centrifug som jag bara ska klamra mig fast vid och överleva så är jag med i matchen. Mindre stress och ångest. Mer glädje och vara i stunden, mer träning.

Tidig morgon på Inpuls. Jag lyckades ta mig upp och träna tidigt Wehoo!!
10 km på 47:32 och sedan bröst och mage.
(Bilden är från Instagram, följ mig gärna -> @cmhelg)

Bruno behöver också motion, och kissa såklart. En viktig del av vardagen. En sväng förbi huset innan jag drog till simmet!

Stéphane trodde inte sina ögon när jag var först till badet idag! Han har varit sjuk och inte tränat på 8 dagar. Ändå simmade han om mi i på pyramid-övningen... 2 km blev det i alla fall totalt!


Morgon- och kvällsträning. 2 pass! Näringsrik matlåda. God sömn! YES! idag kryssade jag alla rutorna. Till och med min franske coach var imponerad.

Bjuder på ett ful-smajl! Imrgon kanske det blir tidigt sim? Den som lever får se!

5 kommentarer:

  1. Yeeey härligt! Samma träning för mig idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa! jag såg det på Instagram! bra! imorgon börjar jag dagen med sim!

      Radera
  2. Härligt! Nu har jag köpt mig min kalender som jag har saknat så hittils på 2013. Jag behöver den. Och det där med centrifugen känner jag igen. Använder det ordet emellanåt också förresten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kalender är ett måste om man ska fixa det berömda pusslet. Och om man skriver in träningen i kalendern... då händer den ju, eller hur? ;)

      Radera
    2. Eller hur! Helt fantastiskt vilken stressreducernade det kan vara med planering och en god översikt över vardagen.

      Radera