fredag 12 oktober 2012

Torsdag: 1 h Box + 2, 6 km sim



Jag gillar att variera min träning. Ibland snöar jag in på simning och nöter bassängen 5 dagar/vecka, ibland är det cykel... men just nu är det gym & PSI som jag gillar mest!


Senaste veckorna har det blivit ganska många besök på gymmet som sagt. Gymmet är bra. Det är effektivt. Jag tar med mitt rep och sen så kör jag snabba set utan vila emellan, snabba byten. Det driver bra med puls det också.


Igår sladdade jag iväg till gymmet (lite sen som vanligt) jag hade inte tankat nog med mat så jag skrek i mig en shake på väg till Inpuls.

Nån som känner igen sig här eller är det bara jag som alltid är sen till träningen?


Förra veckan när jag var och attacktränade mellan två projekt så smet jag in i PSI-salen. Där stod Anna Gustafsson och skulle just dra igång sitt pass.
(Annars brukar jag alltid gå på onsdagar med Magda eftersom torsdag är simdag). I alla fall så frågade jag Anna när passet började och hon svarade att det bara var att komma in och köra igång. Jag hade inte tid med 1 h då så jag lovade att återkomma - och det gjorde jag!



Anna är en tuff instruktör som peppar och eldar på. Bra, enkla kombinationer som utmanar utan att vara tråkiga. Det jag gillar med hennes träning också är att hon tydligt säger att "detta är inte aerobics, det här är PSI". Slagen och sparkarna ska vara hårda. Det ska smälla i säckarna.

När jag inte hade god nog teknik på sparkarna hotade hon mig lite vänskapligt med att sparka mig i pungen. Alltid uppfiskande med dedikerade instruktörer! Jag slapp pung-sparken, men fick denna höger för att jag inte höll upp garden! ;)


Efter boxet packade jag ihop min grejjer och drog direkt till Pontusbadet för att dra igång simträningen med Stéphane och ligan. Anna (instruktören på boxet) hade kört hårt med armhävningar på slutet av boxningen så jag var rätt mör. Men det skulle gå det också! Inte klaga, simma!


Jättroligt att så många var på plats för vårt intervallpass.

8 x 50
4 x 100
2 x 200
1 x 400

(+ nedsim mellan)

Det är flera duktiga simmare som anslutit sig. Varmt välkomna Jimmy och Lisa. Underbart att se er klyva vattnet och bana väg för oss! Vi kommer ha mycket kul i vinter.


Jag fick också vara med på bild.

Jimmy:
"Du kommer 30 min sent pumpad från gymmet, smäller av några bilder på oss och sen ställer du dig själv med segergesten och biffar!!"

Haha, nån ska ju göra det också! ;)








Det var en fin kväll på Inpuls & badet. Efter passet var jag ordentligt mör. Avrundade på jobbet med en mellanöl för att motverka mjölksyrabildningen.


Veckans tips!

Bishop's Arms denna vecka i Luleå så har vi fått in äkta opastöriserad Pilsner Urquell på fat. Alltså inte den vanliga bärsen utan den som är tappad i Tjeckien med levande bakteriekultur i tankarna. Inga dumma grejjer!


Fråga oss i baren så berättar vi gärna mer. Vet inte hur många fat vi har, så först till kran... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar