tisdag 16 oktober 2012

Sim med Lule-ligan

Måndag betyder sim på Pontusbadet. Här ser vi Janne (tv) och Jimmy (th). Jimmy har en bakgrund som tävlingslöpare (bl a) och rör sig som en fisk i vattnet. Som Stéphane sa: "Till våren är det Jimmy som lär oss att simma!".


Janne hade knappt simmat ett crawltag för någon månad sedan och nu snorklar han sig fram längd efter längd. Fantastiskt att se vad motivation och målmedvetenhet kan göra för en personlig prestation. Janne är anmäld till Kalmar Triathlon 2013. Stort Janne, vi håller på dig!


Själv så körde jag blygsamma 1,4 km igår. 600 m uppsim/teknink + 2 x 400 m. Det känndes i armarna efter söndagens styrkepass - men det kändes bra! Jag älskar känslan av att armarna och bröstet är riktigt stumma efter några snabba set. Ledsen om jag tjatar om styrketräningen, men jag känner en stor skillnad. Jag har kanske inte bättre teknik (fokuserar på att stabilisera höfter mest) - men mitt vattengrepp är mycket bättre.

Det är roligare att simma med lite extra reserver. Simning handlar ju egentligen ganska lite om musklemassa, men jag känner att när jag åtminstone har koll på grunderna i simtaget så blir det MYCKET roligare att simma när det går lite extra fort.


Sen är det ju viktigt att fylla på proteinförråden efter träning. Grillad oxfilé med sötpotatis och hemmagjord chili-ailoi. MMMmmmm.

Ikväll är det tisdag och kvälljobb. Så då blir det löp/gym på Inpuls igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar