måndag 15 oktober 2012

Gym & sim, bra reslutat


Förra veckan förflöt bra. Jag bockade av flera bra PSI-pass (min favorit av gruppträning!) och fixade flera löp/gym-pass med coachen Stéphane. Eftersom jag har en massa kärlek i livet numera så stressar inte ciachen mig så mycket. Det är ju ändå off-season så jag får lite hopp-och-lek ;)


Mycket fokus ligger på gym och simning nu. Som jag skrivit tidigare så försöker jag se om jag kan träna upp lite mer kilon och se vad det ger mig för utväxling i bassängen.


Här är Stef och jag. Coachen gör sittande rodd. En perfekt övning för simningen. Jag kan känna skillnaden, särksilt på greppet i vattnet. Det är mycket roligare att simma när man har ltie pulver i överkroppen. Det är lättare att känna rörelsen ändå från att handen landar i vattnet och med en gång känna att latsen, underarm, pecs och biceps svarar för att sen lämna över åt delta och triceps. Fint det där!


Det är ju kul att inte bara känna skillnaden, utan att även se den. Förut hade jag ganska svårt att bygga muskler, men nu när jag varit här och vänt några gånger så kommer de ganska snabbt tycker jag. Sen beror det väl också på att jag tidigare inte var van vid att göra så många pass per vecka. Nu gör jag ju ändå 4 gympass + spinn/löp/psi varje vecka så lite borde det ge...

Fokusområden är mage/bröst/axlar. Armar kör jag ändå och får bekänna färg i bassängen och på psi-passsen. Nästa asteg är att göra mer träning med skivstång och träna mer säte och ben. Det kommer.


Såg en rippad snubbe på gymmet som rekommenderade Fat Gripz,
ett hjälpmedel som helt enkelt gjorde greppet grövre kring vikterna. Det gav större utväxling i musklerna. Funderar på att beställa.

Nån som provat?

Men jag gör ju mer än att träna! I helgen var jag på mitt livs första Shetlandsponny-utställning. Haha, trodde aldrig att den dagen skulle komma!


Och vad förvånad jag blev när JAG blev best-in-show!! ;)


Sen äter jag ju hysteriskt mycket kött och även pannkakor med jorgubbsmos. Vad har jag gjort för att förtjäna detta??


Sen smakar jag en öl då och då. Just nu mest Bitch Slap på fat från danska Crooked Moon. Men håll i er, det är 6,1 % lager med ett ton humle och mycket citrus i.

Handen runt glaset kanske funkar lika bra som Fat Gripz??

Ha det bra. Ikväll är det simträning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar