söndag 7 oktober 2012

Gym & rosa träning

Coachen Stéphane och jag hade träningsdejt på Inpuls nya anläggning i Shopping.
På menyn stod löpning och vikter.


De senaste veckorna har jag jobbat en del och inte prioriterat fys så mycket.
Det har blivit 4 pass gym/vecka + simning och lite spinning.

Det känns bra. Det är ju lite off season och jag siktar på att bygga upp kroppen några kilon för att se om jag kan känna skillnaden (främst tänker jag på simningen). Vore fint med lite bredare underarmar för att kunna greppa lite mer vatten. Sen är det ju alltid bra att kunna stabilisera höfterna och magpartiet både för sim och löpning.

Sen är jag lite för klen i bröstet (i alla fall i jämförelse med sim-coachen som ser ut som att någn gjutit in två kantstenar i bålen...) Så det blir lite klassisk bänkpress också.

 
Det är inspirerande att träna med Stéphane. Här existerar inga "trötta dagar" eller förkortade pass. Han tar i tills det inte går mer och att lämna in mitt i ett set är liksom inget alternativ. Otroliga egenskaper i kombination med en stor ödmjukhet och mycket humor.

Vi skrattar mycket när vi tränar. Jag hittar på olika franska smeknamn åt honom och han kontrar. Just nu är top-listan så här:

Stéphane:
Les dents de la mer (jaws)
La perche (abborren)
Tom Jones (Sex bomb, hehehee!)

C-M:
Le brochet (gäddan)
Mc Leod (Highlander... TCBOO - there can be only one)
James Brown (Sex machine, haaha!)




Passade på att filma lite medan vi sprang 2 x 20 min intervaller.
Löpband är inte helt naturlig miljö, men jag är nöjd med att jag landar naturligt på framfoten och att nedslaget ligger hyfsat centrerat under kroppens framåtlutade tyngdpunkt. Slarva inte med löpträningen på bandet! Var medveten om vad du gör och träna dig i ett bra steg!


Inte nog med att ägarna till Inpuls är utsedda till årets företgare i Norrbotten (och tävlar på nationell nivå, håller tummarna) så måste vi ju berätta om deras hedervärda samarbete med Cancerfonden. Denna helgen har damerna stått i trålkastarljuset under parollen "tjejerna i fokus, killar på menyn". Pernilla som är en av ägarna har blivit friskföklarad från en dödlig sjukdom.

Lite skämtsamt hälsar Järnpöjkarna så här: 

Om du också gillar bröst och värnar om dina systrar och mammor så skänk 50 kr till Cancerfonden via Inpuls-insamlingen. Ett sms kostar 50 kr, följ länken, det är jätteenkelt att bidra! Kankse räddar din 50-lapp någons liv.


Vi Järnpöjkar uppskattar allt stöd vi får från Inpuls. Tack för att ni hjälper oss att nå våra mål!
Missa inte att gilla Inpuls på Facebook, så är det lättare att ta del av kampanjer, specialerbjudanden och massa kul sociala events!

Hoppas ni haft en bra helg, det har vi!
Rosa träningskramar från C-M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar