onsdag 5 september 2012

Regn är som solsken fast lite fuktigare

Skyndar mig hem från universitetsjobbet för att hinna springa. På väg hem börjar det hälla ned. Jag är dyngsur redan innan jag kommit ut. Men, träningstimman ska in. Så jag drar på mig min gamla lila gore-tex jacka som jag fick av min mamma när jag var 15 och så kör jag.

Det är skönt. Regnet känns inte. Det är ganska varmt i luften. Kepsen tar det värsta som skulle hamnat i ansiktet.

I skogen skyddar träden mig från blåsten. Hunden springer. Skuttar. Jag springer. Skuttar inte så mycket.

Kommer hem. Slänger mig på cykeln. Till gymmet på 18 min. Letar efter Jenny som jag skulle stretcha med. Hittar inte. Slappnar av och tänjer ett tag.

Kort bastu. Kort dusch. Kroppen är ren. Ansiktet nyrakat och fräsht. Luktar gott. Tar på mig arbetskläder. Känner mig stilig. Helt i svart.

Kliver in och det är häcken full hela kvällen. För lite personal och massor av gäster. Men folk är trevliga. Äter en underbar fiskgryta. Fisk, fisk fisk. Jag älskar fisk.

Hemma strax före midnatt. Går ut med huden. Andas. Luften är tung av fukt. Det är fortfarande lite varmt itrots att det är natt i september.

Dricker lite kallt té sedan i eftermiddags. Tänker lite. Tänk om... man skulle ha någon att komma hem till? Men det har jag ju. Imorgon sovmorgon. Möte tolv. Före det: kaffe. Imorgon kväll? PSI... gonatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar