söndag 9 september 2012

6 mil cykel


ÄNTLIGEN hemma. Jag hade lovat Stéphane att vi skulle cykla idag. Cykling är en gren som är lätt att skjuta upp. Det tar lång tid och kräver ganska mycket förberedelse i jämförelse med sim och löp.

Jag hade knappt sovit ngt inatt. Blygsamma 5 timmar, men jag vet att missad träning kommer inte tillbaka. Bara att göra det.

Vi drog iväg på den längre rundan på 6 mil. Stéphane försäkrade mig om att vi skulle köra lugnt och fint. Jojo...
 



Visa större karta
 

Såhär såg det ut sist vi körde. Mycket kallare idag. Vantar och jacka krävs.

Idag höll jag jämt tempo med Stéphane och Kenneth Boman fram till Antnäs, sen gick det inte mer.
(fel personer att cykla med idag, den ene en galen fransk triathlet och Boman en ruggig löpare med benmuskler av stål... alltid bland dom första i Luletävlingar...)
Fick ont i min vad som jag gjorde ngt galet med i Kalmar
Sen började jag frysa. Det är vidrigt att frysa när man cyklar och är 3 mil hemifrån. 


I en backe före Selet stannade jag och tog lite bilder. Det var en jättefin dag, men jag kunde inte njuta för jag hade kätt mig fel och tryckt för hårt i början efter fys-asen!! ;)

Jag sa att de kunde cykla före, men de vände ett par gånger för att hämta upp mig.

Stéphane sa: "Om vi cyklar ut tillsammans så cyklar vi in tillsammans också".

Fint.



Nu är det varmt bad som gäller.

Det blev 7,5 träningstimmar den här veckan. Helt enl plan. Och en tid jag är nöjd med på Granlunken. Bra vecka. 

Imorgon börjar vi om. Hörs då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar