lördag 2 juni 2012

2 km sim - träning inför Luleå Midnight Swim

Jag gillar den här bilden. Jag har haft med den några gånger, men den är bra.
Simlärlingen och coachen!

Det är bara 1 månad kvar till Luleå Midnight Swim. Idag föklarade coachen Stephane att det var dags att steppa up gejmet lite. Mål: 3 intensiva veckor med tröskelträning + mjölksyraträning.

Gjorde 2 km idag och sen lite intervaller. På en av intervallerna vann jag över coachen. Han ifrågasatte omedelbart om jag verkligen tagit i ordentligt under mina 2 km. Haha! Vilken fransk dude!

Peter "Terminator" Möller var med idag också (som vanligt). Otroligt vad han simmar bra på så kort tid! Och snyggt att han också ska simma 3000 m på Midnight Swim!!

...förresten du har väl inte missat att du kan vinna startplatser till Luleå Midnight Swim. Klicka och var med!! Bara några dagar kvar!

2 kommentarer:

  1. CM och Stephan! Ni imponerar med all den seriösa simträningen. Ska bli skoj att simma luleå midnightswim snart. Kör hårt! /IronMike

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Iron-Mike! ja, löpningen går ju sådär så det är ju tur att något funkar. jag har tappat lite bålstyrka, men vafan... ikväll smäller det igen, ses vi?

      Radera