söndag 8 april 2012

Nytt PB & utmanade av The Running Gang

I Björsbyn är det officiellt: Punken har äntligen dött.
C-M:
- Idag tog jag nytt pb på halvmaran. 01:44:33 - och då stannade jag och rastade hunden några gånger :)

Martin och jag har blivit utmanade av The Running Gang. Bästa snitt-tid på Luleå Stadsmara per lag vinner.

 Förra året tävlade vi mot varandra på Blodomloppet. Då såg det ut så här:




Vem tror ni vinner det här??  

... och så här kändes det att komma hem stel och jävlig i bena idag:





 
 

10 kommentarer:

  1. Starkt jobbat...ni är en stark inspirationkälla till oss andra i träningsträsket..tro mig.
    Lycka till och glöm inte bort att ett överhoppat/missat träningspass... är just det.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härlig feedback Jan! Vi gör vårt bästa, det senaste har vi bloggat lite mindre frekvent till förmång för träning... och ibland orkar jag inte alltid ta med kamera osv...

      Vi ska komma ihåg dina visa ord! Jag brukar tänka: "när du vilar tränar dina motståndare", men utan vila ingen tillväxt... ;)

      hörs snart igen!
      Vad tränar du för något?

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    3. Fokus ligger på löpning för närvarande....max 10km...testat halvmaran men insåg snabbt att 10 är min mentala gräns:)
      Annars kompletterar jag med innebandy och styrketräning samt skidor. Lagt ned karaten pga knän som krånglar vilket blir motsägelsefullt om man spelar innebandy men det funkar.

      Radera
    4. Du verkar hålla igång Jan, bra! Skicka en bild till oss på när du kör ->jarnpojkarna@gmail.com så lägger vi upp den! Med rätt upplägg har du inga problem att kliva upp på längre distanser, det handlar ju bara om vad man vill. Kör hårt!

      Radera
  3. Klart du fixar det där! Bra träningsmål.

    BTW, vad fint du fått det i köket.

    SvaraRadera
  4. JAA, vi kommer att fixa det!
    ... och TACK!! jag är så nöjd med mitt färdiga kök. Det är ljudvligt att slippa se de fettstänkta gipsskivorna.
    jag har t o m lagat hålet i ytterdörren och fixat en nedfart. (woOow).

    ha det bra så ses vi säkert snart!

    SvaraRadera
  5. Grattis till nytt PB och bra mantra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fit-eva, nu verkar det ha briserat en löpningsbomb i Luleå mellan Running Gang och Järnpöjkarna här i Luleå. Det här kommer bli spännande. En vänskapsmatch som bästa morot!

      Radera