lördag 17 mars 2012

St Patrick's träning

C-M:
- Idag hade jag stämt träff med min franske vän Stefan. På menyn stod löpning och sim. Som kumpan hade vi såklart Bruno, min stora rhodesian ridgeback-kompis. Bruno gillar också att springa (förutom att äta fruset hundtjej-kiss och köttbullar såklart).

Vi drog 12 km i snömodden. Inte varmt om fötterna men skönt! Bra att Stefan följde med annars hade jag nog stannat vid 10 km.
Bruno har super-krafter. Här syns han hypnotisera en pinne så att den svävar i luften. Duktig vovve!

Ute på isen i Norra hamn i Luleå ligger en bastuflotte infrusen.

Imorgon (söndag 18/3) mellan 12-15 kan man komma och bada bastu på isen och bada isvak. Passa på alla råskinn!

Efter löpet körde vi simträning.
Vi gjorde ett test. 1500 m på bästa möjliga tid.
Med dolme löste jag det på 28:13. Nöjd! Men det ska bli bättre! Sen brassade vi på med lite catch-up övningar och avslutade med bastu.

Sen är det ju St Patrick's day. Jag dundrade förbi Bishop's Arms och skulle smaka mig en välförtjänt Bitburger och lite mat, men Pjär tyckte att just idag så var tysk öl ett dåligt val.

Guinness var mer på sin plats.

Efter 12 km löp och 3 km sim så "stretchar" jag med en irlänsk öl på St Patrick's day. Jag tog Luleås första!

Imorgon: söndags-sim.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, du är ju modemedveten, jag kan ordna en sån till dig tills vi springer ihop i gbg... ;)

      Radera
    2. Absolut! Ska bara fixa en grön kjol till ;-)

      Radera
  2. Snygg hund också. ;) Två härliga pass i dag, CM. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat!!

    Jag simmade också idag :)

    SvaraRadera
  4. Tack för alla tillrop, det var en fin dag. Nu ganska slutkörd.

    SvaraRadera
  5. Bra, puhh. Fortsätt med Öl-drickandet. Det är min enda chans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Martin: You're not fooling anybody! :) /c-m.

      Radera