fredag 17 februari 2012

Lungt simpass

C-M:
- Efter en hektisk vecka med familjebestyr och för lite träning så var det dags att låta kroppen smaka på vattnet igen. Jag tänkte särskilt på det som som Mikael sa till mig under filmningen i söndags:
  • Skjuta fram höften för att få ett bättre/högre vattenläge.
  • Inte korsa armarna över mittlinjen.
  • Ytligare armbåge för att dra med större muskelgrupper.

Jag satsade inte på teknik istället för volym idag. Tyckte att jag fick ett bättre vattenläge! Men det drev också mer puls när de stora muskelgrupperna fick arbeta lite hårdare i draget. Hmm, det är väl kanske så att när man börjar göra rätt så aktiverar man nya delar av kroppen? Kändes bra i alla fall!!

Resan mot att bli fisk fortsätter... ;)

2 kommentarer:

  1. Vill se kort när simhuden börjar växa fram mellan tårna!

    SvaraRadera
  2. Jag lovar Eva! Jag återkommer när fingrarna börjar växa ihop. Vilket drag jag kommer få! Hjälar hade inte varit så dumt heller... ;)

    SvaraRadera