fredag 17 februari 2012

Kostar att träna...

C-M:
- Träning är jättekul. När man vant sig vid det är det svårt att vara utan. Men det kostar.
Upptäckte i måndags att mitt gymkort gått ut. Jag har verkligen utnyttjat det: spinning, core, PSI, gym, löpband, många duschar och bastusittningar. Men nu börjar det tryta. Då ska man punga ut för ett år till... suck.

Visst, alla väljer sin sport själva och man ska inte gnälla. Jag har cykel, våtdräkt, simkort etc etc och jag köper inget som jag inte behöver... men det blir pengar ändå! Sen ska man ju inte snåla med att investera i sig själv, hälsa osv... men fasen vad det rinner iväg fort med anmälningsavgifter och resor dessutom.

Är det bara jag som är usel på att planera min ekonomi eller har nån annan samma erfarenhet?

10 kommentarer:

  1. Det borde va gratis att träna! /H

    SvaraRadera
  2. Allt kostar. Lika bra att inse det och inte hetsa upp sig ;) Skaffa sponsor?

    SvaraRadera
  3. Ok, kan du sponsra mig Helena? ;)

    SvaraRadera
  4. Det är sjukt dyrt att träna! Men det är grymt att det finns autogiro, skulle aldrig ha råd annars.
    Har ju dock kommit två billigare alternativ i Luleå nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, jag har snglat på dom där, men då får man ju inte spinningen med Linas spinningpass!
      Hmmm....

      Radera
  5. Nä jag vet! Det är därför man drar sig för att skaffa där. Lina äger!

    SvaraRadera
  6. Åh vad trist... men du funderar väl inte på att sluta träna på Inpan? :) Pengar till träning finns ju nästan jämt. Kanske annat som får stå åt sidan ibland istället...

    Men månadsbetalning måste ju fungera bättre om du har svårt att planera. Själv tycker jag att det är skönt att betala en klumpsumma och veta att det är "klart och betalt".

    Fördelen med triathlon är ju dock att du inte behöver ett gym egentligen :)

    SvaraRadera
  7. Ja det är ruggigt dyrt! Särskilt anmälningsavgifter till "storloppp" som Klassikerloppen, Ironman är väl snordyrt, för att inte tala om all utrustning och resorna till loppen... phu! Men men, man går ju inte på bio eller krogen osv särskilt ofta... och den "civila garderoben" uppdaterades väl senast 2003.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag gillar det där om den "civila garderoben" den sparar jag. God igenkänningsfaktor! /c-m.

      Radera