måndag 16 januari 2012

Simteknik & retrospekt

C-M:
-Såhär såg Martin och jag ut sommaren 2010 när vi tog våra första crawltag i bassängen på Pontusbadet i Luleå.

Idag blev det ännu ett pass på badet, idag med barnen i släptåg. Hurra! Det går att pussla ihop träningsliv och barn... och så får man köpa att kryssa mellan flytleksaker i bassängen, akta sig för att inte få en 8-åring i ryggen när dom hoppar trampolin... men det går!
Vår vän och simcoach Stefan François har bott och tävlat i triathlon i Cannes i 15 år. Idag tog han sig an oss igen för några stora och några små justeringar.

Perfekt att ha någon som verkligen kan simma att titta på vad man gör. Det ger lite funderingar över hur krafterna verkar under vattnet, vart energin går åt osv.

Den här triathlon-resan är otrolig...

För 2 år sedan kunde jag inte crawla.

För 2 år sedan var det längsta jag sprungit 7 km.

För 2 år sedan hade jag aldrig suttit på en landsvägshoj.

... men så har jag alltid haft inställningen att "om den där snubben kan göra det, då kan jag med".

Och det bästa är nog att Martin och jag gör det ihop, så mycket vi har tid med och så ofta våra scheman synkar.

Jag kommer inte från Luleå. Jag är bara en göteborgare som hamnat på villovägar. Den här träningen ger livet en riktning. Martin och jag är grannar och vi tränar triathlon tillsammans. Det är lite som när man var liten och bodde granne med sin bästis. Vad mer kan man begära? Nu ska vi spika simmet och i år ska vi mosa tiderna från 2011! Yess!


8 kommentarer:

  1. Härlig läsning! You go boys!
    Hälsningar från Götet :-)
    P.S. Och vem vet jag kanske oxå blir triatlet på äldre dar? Ska bara klara av maran först och gå den där crawlkursen jag skulle gått på för flera år sen när väninnan tjatade...D.S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Eva! Fortsätt springa dina omöjliga exakta tider så ses vi på Valhalla nån dag! :)

      Radera
  2. Underbar bild den översta. "Coach"feedback är verkligen en sak som leder till framsteg och funderingar. Undrar var ni är om 2 år på er resa, den har ju bara börjat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Odda, ja vi försökte verkligen se ut som "kadetter" i våra matchande simbrallor! Om två år? Då är vi ju Hawaii... för jag har hört på Internet att Järnpöjkarna kommer vinna i Kalmar 2012... ;)

      Radera
  3. En sådan träningskompis skulle man vilja ha! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland går det lång tid mellan gemensamma pass, men så plötsligt så rasslar det till och så prickar vi ena passet efter det andra. Vi är som bra sparringpartners!

      Radera
  4. Roligt inlägg det där :)

    Klart man fixar allt, bara man vill tillräckligt mycket.

    SvaraRadera