lördag 12 november 2011

spinn + löp + rep + gym = lördag

- Det här kan bli en bra träningsvecka, har redan samlat 6 timmar
träning och jag jag söndagen kvar!
Jag kan inte nog upprepa det. Lördagar är något speciellt. Förberedelserna är som vanligt: packa träningsväskor, förbered kaffe, pila iväg till Inpuls kl 10:00.

Lite sen dök jag upp till spinningen.
- Alla platser slut, fick jag höra i receptionen. - ...ok, jag hade bokat... sa jag och såg ut som en ledsen hundvalp.
- Ja, man måste lösa ut sin plats minst 10 min innan.

Ok, tänkte jag, fair enough. Jag får hoppa rep tills det är dags för löp. Men så gick jag upp och kikade in på Lina i salen och lyckades få syn på en ensam stackars cykel i hörnet. Ha! Vilken triumf! Jag smög in i den dunkla och FULLA spinningsalen. Var så inne i mitt cyklande att jag missade att mitt ex satt några cyklar bort. 45 minuter och en stor svettpöl senare var det klart.

Efter spinningen bytte jag snabbt om till löpargrejjer. Stefan mötte upp mig utanför gymmet och vi tog med oss Bruno ut på hans första 13 km-runda. Han sprang fint, var lite i vägen, men han verkar ha tagit ut sig.

Efter 13 km så varvade jag ned med 15 min hopprep och rev igenom ett kort gympass med mage, biceps-curls, dips och lite kettlebellsvingar för att bålstabilitet. Sen var jag värd en ordentlig bastu!

Nu ligger både Bruno och fläskiskatten och vilar i soffan. Trött! I alla fall Bruno. Jag varvar ned med ett glas rött vin och väntar på att min chiligryta ska bli klar.

*** 19:15 *** Vaknar efter 4 timmar på soffan. Lite sömn mycket träning. Det tar ut sin rätt. Kan inte ens minnas när jag sov middag senast. Är oftast för uppe i varv för att lägga mig ned och sova. Men idag gick det hur bra som helst!

Ha en bra lördag, hoppas er träningsdag varit lika bra som min! /c-m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar