tisdag 1 november 2011

Jutsu + sim

Dagens:
Ett kärt återseende - dojon på Luleå ju jutsu-klubb och sen iväg till badet för att nöta lite längder.


C-M:
Ny dag, nya timmar att samla. Jag har tidigare aspirerat på ett svart bälte i ju-justu, men det är svårt att fixa ett sånt när barnen ska med på träningarna. Det blir sent i säng för dom och att bara träna kampsport varannan vecka... det funkar inte riktigt.

Men nu har jag börjar hjälpträna i barngruppen lite grann, skönt att se 9-åringarna tumla runt på mattan. Jag är imponerad över att de orkar hålla fokus i en timme och en kvart! Nåja, den fysiska ansträngningen var väl inte mycket att skryta om under det passet, men jag var där.

Efteråt mötte jag upp med Rickard och Lina på badet. Av någon anledning har det blivit populärt att simma i crawl-banan. Hmm, jättekul, men det var mer plats när badet inte ordnade crawl-kurser. Toppen att alla simmar, men det är nog dags att upplåta mer bassäng åt frisim! Det gick bra i alla fall och jag skrapade ihop min dryga timme i vattnet, fick min bastu och min dusch. Kände att armarna gnällde lite efter gårdagens gympass, men skam den som ger sig!

Har varvat ned lite med matlagning och té. Imorgon blir det gym + 100 min spinn med Lina. Ojoj, det ska bli roligt. De långa passen är lite lättare än de korta. När det är 30 min så ska alla backar klättras på max och den där halvtimma kan kännas nog så lång. Det bästa med de långa passen är att det finns plats för att stänga ögonen mellan två backar, suga i sig musiken och försvinna bort medan benen gör vad de ska. Imorgon! Nu viiiila. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar