tisdag 8 november 2011

2 km bassäng

Simningens ädla konst
Dagens skörd:
4 x 500 m bassäng.

Det känns otroligt. Kroppen och sinnet är starkt. Jag glider fram i vattnet och när mina set om 20 längder är slut så är jag inte trött. Jag hinner tänka på huvudet och hur händerna bryter vattnet.

Under vattnet finns en annan värld. En värld där man hör luft och kroppen är lätt. Jag utmanar mig själv varje gång med att hela tiden försöka slappna av medan jag koncentrerar mig på olika saker. Ibland är jag långt borta, glömmer vilken längd jag var på. Ibland är det tungt och ibland är det lätt. Idag var det lätt. Såna dagar hade jag aldrig förut. Jag älskar dom. /c-m.

4 kommentarer:

  1. Härlig känsla, bara att njuta. Nästan som meditation.

    SvaraRadera
  2. Japp, det känns grymt! Har aldrig varit i sån här form i hela mitt liv.

    SvaraRadera
  3. Du är grym!! Nu jobbar vi oss uppåt!! :)

    SvaraRadera
  4. Det gör vi! Jag vill ha fler timmar och tyngre vikter!! :)

    SvaraRadera