söndag 30 oktober 2011

Åter till Gymmet. Attack!

Det finns tid för allt i livet.
Ibland vill man springa,
ibland vill man simma,
ibland vill man cykla.
Men idag ville Järnpöjkarna gymma!

C-M:

- Vi järnpöjkar har alldeles för få gemensamma träningar. Vi har ju gått igenom det där med vardagspusslande. Det är en utmaning om något. Men idag lyckades vi. Och det blev ett sånt där riktigt grymt överkropps-pass som jag inte kört sen förra säsongen.

Är man "the Classic" så kan man
ju inte värma upp på något annat sätt
än på bandet!
Martin värmde upp med löpning, som vanligt. Jag körde hopprep, som vanligt. Ordentligt uppsvettade så körde vi igång.

Mage. Mmmm. Mmmmaaage. Alla har ju olika inspirationskällor. En del läser Runners World. Den är ju alldeles för mesig. Fighter Magazine läser jag trots den klena lay-outen. Får inte nog av boxarna med sexpack som det brister vener ur :) I senaste numret fanns ett schema för magövningar. I stort gick det ut på 1) träna magen hårt med vikter
2) löpträna/spinn...

Jag kombinerar magträningen med pilates-kulan som Lina introducerat mig till. Resultatet är tunga och utmanande mag-set som är skonsamma mot ryggen och dessutom kräver balans. Pannan upp mot taket, räta ut rygg och mage mellan varje repetition - Feel the burn... och känns det inget så kan jag lova att du gör något fel!

Ingen magträning utan ryggträning. Kettlebell på bröstet och så kör vi!



Höftböjaren, Martin blåser på med set om 13. Hejja Martin!

Martin: Kan du inte se riktigt störd ut när du kör triceps?
C-M: Jodå, inga problem, duger det så här?
Martin: Japp, perfekt! Ser ut att komma väldigt naturligt för dig!

Underbart att köra gym igen. Tänk vad skönt det är med träning. Jag kör en massa olika saker, spinn, löp, sim, pump... och så bokar Martin och jag upp oss på ett gammalt hederligt gympass och... gud vad jag saknat det! Som jag sa till Martin: jag knarkar på den här känslan av att ha armar stumma som stockar!

Gym är väl som all annan träning, det kan vara rätt tråkigt. Vem har inte kört ett halvhjärtat gympass och ursäktat sig med att "jag har hela veckan på mig" eller "jag körde rätt hårt igår, nu är det nog dags för bastu..."

Hmmm, något händer, just nu vill jag bara köra max av allt. Märkligt. Vi får se vart det här leder. Och nu är jag hungrig... igen. Helvete. Godnatt på er!

2 kommentarer:

  1. kul och se er tillsammans igen! Det lyser om er! :)

    BRA jobbat!!

    SvaraRadera
  2. Underbart, upptäckte att jag saknat renodlade gym-pass! Ikväll blir det sim sim sim!

    SvaraRadera