torsdag 1 september 2011

Backintervaller

Ormbergets skidbacke. Foto: Lina
Återigen så gäller det att vara konstruktiv när man tränar och har barn som inte är intresserade av att sitta hemma medan farsan springer runt i skogen.

C-M:
- Den här backen har en stigning på 50 höjdmeter. Lina och jag satsade på 10 vändor. Vi körde i ganska makligt tempo och avslutade med burn-out på sista. "Det känns i benen" flåsade Lina. "Det känns i magen" flåsade jag efter att ha nått toppen på 58 sekunder. Samma sak varje gång, pulsen närmar sig 185 och magen känns som att den ska göra ett utbrytartrick. Hittills ingen spya. Jag kanske inte tar i tillräckligt?

Stefan har tvättat sin Cervelo för att med ännu mer stil
kunna ge mig ett mardrömspass. En riktig kompis!
Nästa dag: Ingen träningsvärk. Otroligt! Benen verkar fortfarande vara i trim. Bara jag kunde få till lite fin tid i löpspåret också så håller jag mig flytande. Imorgon blir det cykling med fransmannen Stefan som lovat att "vara min värsta mardröm" imorgon. Ha, det ser jag fram emot! :) På lördag blir det heldag träning med spinn + löp + simning. Can't wait.

2 kommentarer: