måndag 29 augusti 2011

Stötte ihop med Linda på Pontusbadet

Ibland får man unna sig en måndagsöl som
belöning för längder och entusiasm.
Första träningsdagen sen i onsdags. Torsdagen var ju planerad till att simma, men hård träning och lite sömn tog ut sin rätt.

C-M:
- På torsdag eftermiddag, efter att i sinnet åtminstone planerat en träning så kollapsade jag i soffan och tog mig inte upp förrän 3 timmar senare. Det går ju att köra på, men inte hur mycket som helst. Kroppen säger ifrån. Jag kom i alla fall upp i mina planerade 7 timmar/vecka. Ny vecka, ny giv.
Linda på En å fyrtiofem
Idag tog jag mig i alla fall till Pontusbadet och tyckte mig känna igen en annan lokal tränings-bloggare, nämligen Linda som skriver på En å fyrtifem. Jag var inte riktigt säker på om det var hon först, men mycket riktigt, damen med den nya Scott Contessan var på plats. Medan barnen turades om att göra bomben från trampolinen så bytte vi lite träningsstories och jag försökte få in Linda på frisim. Hon verkade sugen, vi får väl se om vi blir fler i crawl-banan på Pontus? Det var ju bara det där med sjösjukan, vi får hoppas att det löser sig!

Nåväl, dagens pass går inte till historien som något av det tyngsta men jag lyckades köra 2 set med 8 x 25-intervaller. Skönt att få röra på armar och bröst igen. Men musklerna har inte glömt när jag straffade ut dom med butterflys förra veckan. Nu ska jag beställa en kettlebell! Hösten kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar