onsdag 3 augusti 2011

Sista träningen inför Kalmar Triathlon 2011

Mikael Renström, C-M Helgegren & Andreas Johansson.
Idag är det 4 dagar kvar till Kalmar Triathlon 2011. Ikväll genomförde vi våra sista träningar före loppet. Martin drog en solorunda med alla grenar och C-M vilade en blåsig fot och körde simning.

Luleås norra hamn, vårt hemmavatten!
C-M:
- Det var Andreas Johansson, Mikael Renström och jag som körde vanliga rundan i norra hamn, fast lite kortare idag. Började vid fågeldammen vid Gultzau och vände en bit bortanför Färjan (BBB). Underbar känsla för mig, har haft lite drunkningskänslor vid kalla temperaturer, men med nya luvan funkar det bättre. Idag kunde jag verkligen komma ned med huvet och få upp fötterna i nivå med vattnet. Jag klöste mig fram genom vattnet som en järv! Sen ska Mikael Renström ha en applåd för att han senaste träningen plockade upp crawl och löser det med bravur. Hejja!


Så här säger ICal om augusti.


Martin "the Classic" Bröms
På väg hem siktade jag Martin som körde sitt sista förberedande pass. Det är stort att dra ut själv och göra det. Som vanligt: en klass för sig! Vi kallar honom Martin "the Classic" Bröms. Han är bästa kompisen som undrar vad stretching ska va bra för och smular ned milen på 42:00.


Martin & C-M skålar i melonjuice!
Efter passet kom Martin hem till mig och vi enades om att vi gjort träningen efter bästa förmåga för våra förutsättningar. Visst finns det tomma veckor i träningskalendern där man undrar vad som hände, men va fan, man har ju barn och hus och hund och sånt. Den skönaste känslan är att känna sig stark och så förberedd man nu kan bli. Resten får vi se på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar