onsdag 17 augusti 2011

Hets att fixa träning!




Idag lyckades jag fånga en 45 min i poolen och även hänga med Andreas och Lina. De hade kört en timme och jag hade lite bråttom för att hinna basta så jag körde något ordentligt för axlarna. Har just börjat använda några av de schema som Stefan François berättade om. Till att börja med håller jag mig till den första längd-intervallen: 25 m.

Jag klämde med mig en flytpuck och drog 8 st längder i intervaller. 1 längd tempo: järnet, 15 sekunder vila, 1 längd till järnet, 15 sekunder vila... Det funkade bra och jag känner att simträningen kommer bli något positivt att ägna sig åt i höst och vinter! Jag älskar synken med vattnet och har börjat andas på var 4:de armtag. Grymt att gå från varannan till var fjärde! Försöker jobba med amplituden i taget som Stefan pratar om att sträcka ut latissimus dorsi ordentligt.

2 kommentarer:

  1. Kul att du hann komma en sväng! Det såg riktigt bra ut! Härligt jobb med intervaller, det måste jag köra nästa gång!

    Hoppas vi kan få till något pass på fredag! :)

    SvaraRadera
  2. Det var kul att ses! Mkt roligare än att plöja själv. Det känns bra med simmet nu, måste bara få med benen och fixa andningen så att jag inte behöver gå upp på vartannat armtag. märker att jag förlorar en massa energi och synk. maffig känsla att ligga och pressa ur armarna och axlarna och se bröstsimmarna försvinna långt bakom i motionsslingan bredvid. fartens tjusning. och fortare måste det gå!!
    hoppas vi kan svinga lite kettlebells på fredag, vi hörs.

    SvaraRadera