lördag 18 juni 2011

25 km med Pose-teknik

Idag gav sig Martin och C-M ut på en fin bar-överkropps-runda i Luleå. Målet var 20 km, men totalen slutade på 25 km. Sinksundet - Lulsundet -Stan - Mjölkudden - Notviken - Porsön - Björsbyn - Sinksundet.

Martin:
- Det är inte alltid lätt att hitta tiden för att träna tillsammans. Det är många pusselbitar som ska passa. Idag var C-M:s pojkar på kalas efter lunch och mina barn fick vara hos farmor och farfar några timmar. Det här projektet tar en del tid, men det känns otroligt bra att vi löser det här och faktiskt håller en ganska god form. Idag blev det 6 km på framfoten och 19 km med hältramp, mitt livs form? kanske.



C-M
- Det känns otroligt att kunna dra ut och springa 25 km och fortfarande ha kraft kvar att spurta. Den här pose-tekniken känns bra. Idag körde jag 20/25 km på framfötterna. Det blir ett jävla steppande som Martin säger, men förhoppningsvis så håller jag mig skadefri. Nu blir det grill och en välförtjänt öl och en bastu! Kanske ett dopp, vem vet?? Här nedan finns ett klipp från Crossfitt Endurance grundare Brian Mackenzie om framfotalöpning, Pose.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar